La XMAC organitza la Jornada «Confluències»

La jornada tindrà lloc el dia 11 de novembre al Museu del Disseny de Barcelona i aplegarà una cinquantena de professionals convidats de l’àmbit museístic i l’acadèmic.

L’activitat Conversatori obrirà, a partir de les 16 h de la tarda, la participació a totes aquelles persones interessades a debatre sobre les sinergies entre museus i grups de recerca.

La Xarxa de Museus d’Art de Catalunya organitza la Jornada «Confluències», per tal de teixir vincles entre els museus d’art i l’àmbit acadèmic i de la recerca.

La Xarxa de Museus d’Art de Catalunya (XMAC) treballa des del 2019 per a la construcció i consolidació de vincles amb les universitats catalanes i els seus grups de recerca. Després de realitzar un mapeig amb l’objectiu d’identificar els grups actius per poder establir noves col·laboracions i nous projectes, la XMAC ha organitzat fins ara dues trobades que han permès iniciar un intercanvi de mirades i interessos entre els museus d’art i l’àmbit acadèmic. D’aquestes trobades en va néixer la voluntat d’intensificar la interlocució entre ambdues parts per tal de treballar conjuntament i poder desplegar noves accions, per així potenciar i promoure la recerca vinculada a les col·leccions dels museus de la XMAC.

Enguany, la XMAC s’ha proposat un canvi en la dinàmica i el format d’aquestes trobades i ha apostat per reunir els museus i els grups de recerca en una Jornada al Museu del Disseny de Barcelona.

La Jornada «Confluències» aplegarà una cinquantena de professionals de tots dos àmbits, el museístic i l’acadèmic. El programa inclou diversos formats d’activitats amb la intenció de generar sinergies entre els professionals, com una acollida amb sorpresa, una dinàmica de cites ràpides, presentacions de 30 segons, una activitat coreogràfica segons els interessos de cada participant, una sessió de visual thinking i la realització d’un mapa de compromisos.

Més informació: Llegeix la nota de premsa