La XMAC identifica més de 1.300 dones artistes

Amb motiu del Dia Internacional de les Dones, els 23 museus que formen part de la Xarxa fan visibles les accions portades a terme des de la comissió de Feminismes i Identitats amb l’objectiu de reivindicar el paper que les dones han tingut en l’art català.

Fa anys que els museus treballen en la revisió autocrítica dels seus discursos, ja que sovint han invisibilitzat i relegat als seus magatzems les obres de moltes artistes. Sota el prejudici que les dones no han jugat un paper actiu en la creació artística, s’han anat consolidant una sèrie de relats que han convertit a molts museus en còmplices d’una violència basada en l’oblit.

Des del 2019 que la comissió de Feminismes i Identitats de la Xarxa treballa per revertir aquesta situació posant de manifest la necessitat de fer aflorar les dones artistes que formen part dels seus fons i d’incorporar-les a dins dels seus relats. És per això que a través d’una infografia fan públiques una sèrie de dades que demostren el compromís que han adquirit envers les dones artistes.

Per una banda, es constata com les exposicions dedicades a dones o amb perspectiva de gèneres, des del 2019, van augmentant cada any. Això és fruit de la voluntat de canviar i millorar els discursos establerts, que durant segles han menystingut la figura de la dona en l’art, i per poder atorgar-les el lloc que es mereixen.

Més informació: Llegeix la nota de premsa

Post A Comment