Museu del Barroc

El Museu del Barroc de Catalunya, un nou espai cultural

S’inaugura un nou espai dedicat a posar en valor el patrimoni d’aquest període al nostre país amb un discurs artístic ric i representatiu de la diversitat d’expressions.

El Museu de Manresa, situat a l’antic col·legi Sant Ignasi, es transforma i creix amb un nou equipament cultural, el Museu del Barroc de Catalunya. Un centre que s’inaugurarà el dia 21 de febrer amb l’objectiu de posar en valor el patrimoni d’aquest període i afavorir-ne el seu coneixement, aportant una lectura i interpretació lligada a la societat i al pensament actual i des d’una òptica descentralitzada i d’abast nacional.

Tot això a través d’una col·lecció formada a partir dels fons del Museu de Manresa i l’aportació del Museu Nacional d’Art de Catalunya, de la Col·lecció Nacional d’Art de la Generalitat de Catalunya i de diversos museus del territori català. D’aquesta manera, al museu hi trobarem els autors més representatius del barroc català, com Antoni Viladomat Manalt, amb obres com ‘Sopar de Sant Francesc i Santa Clara a San Damiano’; Joaquim Juncosa, amb l’obra ‘Flagel·lació de Crist’; Francesc Tramulles i Roig, amb el gravat ‘la Màscara Reial de Carles III’; Francesc Pla Duran, amb la pintura ‘Moisès destruint els exèrcits del Faraó’; o Pere Cuquet, amb una representació de la Nativitat, entre molts d’altres.

Museu del Barroc

La proposta museogràfica es basa en un nou concepte de museu amb dos recursos principals: la presència d’obres de diversos museus i la implementació d’aplicacions audiovisuals i sonores. Un recorregut dividit en diferents àmbits d’interpretació que portaran el visitant al passat a través de finestres que revelen la complexitat del període, invitant-lo a connectar amb les obres d’una manera íntima a través de l’experiència visual, tàctil o reflexiva. La visita acaba amb una sala única d’immersió audiovisual que ofereix una experiència multi sensorial, tot fent un recorregut pels territoris barrocs catalans, creant alhora vincles culturals i també turístics amb altres punts del país.

Descarrega’t el dossier de premsa