Fenosa al taller del Vendrell, 1981 (fotografia, Jean Marie del Moral)

La Xarxa de Museus d’Art de Catalunya col·labora amb la Fundació Apel·les Fenosa per celebrar el 125è aniversari del naixement de l’escultor

El Museu Apel·les Fenosa del Vendrell organitza diverses activitats per commemorar l’aniversari de l’escultor, com una exposició, visites guiades i un concert.

Coincidint amb la commemoració del 125è aniversari del naixement d’Apel·les Fenosa, el Museu Apel·les Fenosa del Vendrell ha fet un pas més per donar a conèixer el treball de l’escultor i les obres que es troben a les col·leccions de diversos museus de la XMAC, fent que aquestes ocupin les sales d’exposicions i dialoguin entre elles i la resta d’obres de les col·leccions.

Per tal de visibilitzar les obres de l’artista, deu museus de la XMAC que custodien obres de Fenosa senyalitzaran amb una cartel·la especial les obres de l’escultor, que compta amb una bona representació a les col·leccions dels museus catalans. Amb aquesta acció, es pretén posar de manifest la seva rellevància dins del context del patrimoni artístic català. Algunes de les peces ocupen un espai destacat a les sales dels museus, d’altres han sortit de les reserves per a aquesta commemoració i serà una bona oportunitat per poder-les gaudir. Aquestes accions de la XMAC ens permeten conèixer i reivindicar l’obra d’artistes del panorama català, al mateix temps que ens conviden a recórrer els nostres museus i redescobrir-los.

Els museus que participen en aquesta acció són el Museu de Reus, el Museu Abelló, el Museu d’Art de Sabadell, el Museu d’Art de Cerdanyola, la Fundació Palau, els Museus de Sitges, el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Museu de Valls, el Museu d’Art Modern de Tarragona i el MORERA. Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida.

Fenosa al Vendrell, 1981(fotografia,Jean Marie del Moral).
Fenosa al Vendrell, 1981 ©Jean Marie del Moral

Activitats

D’altra banda, al llarg del segon trimestre d’enguany, el Museu Apel·les Fenosa organitza diverses activitats en el marc de la commemoració de l’aniversari de l’escultor:

• 20 d’abril: inauguració de l’exposició Atmosferes Futures, que posa en diàleg l’obra de Fenosa amb la d’onze artistes contemporanis que transiten inquietuds visionàries comunes: Fabiana Barreda, Anna Dot, Joaquín Jara, Eduardo Kac, Lugán, Michael Najjar, Marina Núñez, Saioa Olmo, Perejaume, Marcel Pey i Mapi Rivera.
  • 15 de maig, a les 18 h: activitat de dinamització “El Museu al Carrer”.
  • 16 de maig, a les 18 h: celebració de la festa d’aniversari d’Apel·les Fenosa, amb portes obertes, visita guiada gratuïta i concert de guitarra de l’Escola Municipal de Música Pau Casals.
  • A partir del 17 de maig: Fenosa Experience, les visites guiades especials al museu, jardí, mirador, torre i porxo blau. Es duran a terme els dies 17, 18, 19, 24, 25 i 26 de maig de manera gratuïta.
  • 18 de maig: Amb motiu del Dia Internacional dels Museus, activitat “Interpretacions tàctils”, un programa educatiu especial intergeneracional sobre l’exposició Atmosferes Futures.
  • Durant tot el 2024: cicle expositiu Reverberant, una programació d’art sonor comissariada per l’expert Josep Manuel Berenguer. Tindrà lloc a la sala Cup del museu.

Per a més informació consulteu la pàgina web del museu.

Post A Comment