QUIMERA. Arxiu LGTBIQ+

Grup de dues figures femenines

Autoria desconeguda

Grup de dues figures femenines, d’autoria desconeguda, és una escultura del segle II dC, realitzada en marbre blanc i conservada al Museu Frederic Marès.

L’obra és una de les peces de l’exposició virtual Som qui som, som com som. Estètiques i dissidències queer als museus de la XMAC, comissariada per Pere Parramon i Laura Cornejo l’any 2023. L’exercici curatorial mostra un conjunt d’obres de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya que donen visibilitat a la diversitat afectiva i identitària, alhora que ofereix una relectura en clau queer d’algunes peces.

Tradicionalment, la peça s’ha interpretat com una imatge de la mitologia clàssica relacionada ja sigui amb Ceres i la seva filla Proserpina, o amb dues nimfes. En canvi, a Som qui som, som com som. Estètiques i dissidències queer als museus de la XMAC, l’exercici curatorial ofereix una reinterpretació de l’obra que va un pas més enllà, llegint-la com un exemple d’escultura clàssica que ens parla “d’un joc entre allò insinuat, allò vist i allò lèsbic”.

L’exposició es pot visitar de manera virtual a la pàgina web de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya.

Fitxa tècnica

Quimera_segell-color_80x80