Antonio Rafael Mengs: L’oració a l’hort, 1774-1776. Oli sobre fusta, 185 x 185 cm. Museu de Lleida Diocesà i Comarcal. © Museu de Lleida. Foto: Jordi V. Pou.
Pablo Picasso. Memento mori, 1898. Oli sobre tela adherida sobre cartró, 24 x 37,8 cm. Fundació Palau, Caldes d’Estrac.
Anònim. Sense títol, segle XIX. Oli sobre tela enganxada en una fusta serrada, 267 x 96 x 9 cm. Museu Comarcal de Manresa. © CRBMC Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya.
Darío de Regoyos. Víctimas de la fiesta, 1894. Tinta i gratatge sobre paper, 31 x 45 cm. Museu Abelló de Mollet del Vallès.
Julio Antonio. Projecte monument als Herois de Tarragona, 1916. Bronze, 134 x 69 x 50 cm. Museu d’Art Modern de Tarragona.
Marian Vayreda i Vila. Lluitant a la plaça, c. 1876. Oli sobre tela, 29 x 46 cm. Museu de la Garrotxa d’Olot.
Feliu Elias. El passeig de la mort disfressada, 1913. Tinta i aiguada sobre paper, 25 x 32 cm. Museu Abelló de Mollet del Vallès.
Apel·les Fenosa. Lleida, Bronze, 43,5 x 43,5 x 40,5 cm. Museu Apel·les Fenosa, El Vendrell.
Antonio Rafael Mengs: L’oració a l’hort, 1774-1776. Oli sobre fusta, 185 x 185 cm. Museu de Lleida Diocesà i Comarcal. © Museu de Lleida. Foto: Jordi V. Pou.
Josep Masana. Entre la vida i la mort, c. 1920-1940 (tiratge cap a 1957-1960). Fotografia acolorida mitjançant el procediment Flexichrome, 16 x 19,2 cm. Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barcelona.
Josep Berga i Boada. De aquellos polvos… (la punyalada), entre 1900 i 1907. Guix, 100 x 51 x 60 cm. Museu de la Garrotxa d’Olot.
Imatge central d’un quadre de costums sobre la violència de gènere: una infidelitat en un ball, un assassinat amb arma blanca a la llar, i un infant abandonat a la inclusa. El títol, com si es tractés d’un tango, al·ludeix a la fatalitat, però amb connotacions moralitzants
Joan Vilatobà Fígols. En quin punt del cel et trobaré?, c. 1904-1905. Bromur virat, 62,5 x 93,5 cm. Museu d’Art de Sabadell.
Decapitació d’una dona, segles XVIII-XIX. Xilografia, 7,5 x 11,5 x 2 cm. Fons d’Art de la Diputació de Girona, Museu d’Art de Girona. Foto: Rafel Bosch.
Francisco Pradilla y Ortiz. Doña Juana la Loca (esbós), 1877. Oli sobre tela, 38,6 x 59,1 cm. Col·lecció MORERA. Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida
Ismael Smith. Salomé dansant, Nova York, 17/12/1924. Llapis i tinta sobre paper, 44 x 35 cm. Donació Enrique García-Herráiz en memòria de Paco Smith. Museu d’Art de Cerdanyola.
Joan Rabascall. Atomic Kiss (Petó atòmic), 1968. Acrílic sobre tela, 162 x 97 cm. Col·lecció MACBA. Dipòsit de l’Ajuntament de Barcelona. © Joan Rabascall, VEGAP, Barcelona. MACBA, Barcelona. Foto: FotoGasull.
Nazario. Turandot, Tinta i gouache sobre paper, 44 x 35 cm. Col·lecció Nacional d’Art de la Generalitat de Catalunya, Museu d’Art de Cerdanyola
Joan Massanet Juli. Pantocràtor, 1929. Pintura sobre taula, 39 x 49 cm. Museu de l’Empordà, Figueres.
Lluís Borrassà. Plafó amb la “matança dels innocents”, pertanyent al Retaule d’advocació franciscana, provinent de l’antic convent de Santa Clara de Vic, 1414-1415. Pintura al tremp sobre fusta, 130 x 128 cm. Museu Episcopal de Vic.
Josep Ginés. Els Sants innocents, Talla policromada, 26,5 x 24 x 21 cm. Museu Frederic Marès, Barcelona.
Francesc Sans Cabot. Prometeu, 1858. Oli sobre tela, 162 x 162 cm. Col·lecció MORERA. Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida.
Santiago Rusiñol i Prats. Ramon Canudas, malalt al llit, 1892. Oli sobre tela, 16,5 x 25,8 cm. Museu del Cau Ferrat, El Consorci del Patrimoni de Sitges.
Antoni Tàpies. Rinzen (Despertar sobtat), 1992-1993. Materials diversos, mides diverses. Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Donació Fundación Repsol. © Comissió Tàpies, VEGAP, Barcelona. MACBA, Barcelona. Foto: FotoGasull.
Damià Campeny. Lucrècia, 1803. Bronze, 131,4 x 66,7 x 130,6 cm. Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barcelona.
Decombaz. Rellotge personal. Ginebra, 1780-1820. Aliatge de coure, gravat i daurat, esmalts, acer i vidre, 8,9 x 6,5 x 2,4 cm. Museu del Disseny de Barcelona.
José Garnelo. Suïcida per amor. 1891-1892. Oli sobre tela, 132 x 180 cm. Biblioteca-Museu Víctor Balaguer, Vilanova i la Geltrú.
Francesc Galofré Oller. Nena morta, 1893. Oli sobre tela, 37,3 x 53,9 cm. Museu de Valls. Dipòsit de Jesús Saumell Zafra, príncep d’Acaia.
Francesc Masriera Manovens. Retrat de la difunta Elisa Masriera Manovens. 1883. Museu de l’Empordà, Figueres.
Retrat post-mortem de noia, 1845-1860. Daguerreotip, 9,5 x 8,2 x 2 cm. Museu Frederic Marès, Barcelona.
La desconeguda del Sena, c. 1890-1894. Guix tintat, 31,2 x 21,6 x 16,2 cm. Museu del Cau Ferrat, El Consorci del Patrimoni de Sitges.
Pablo Gargallo. Màscara d’Isidre Nonell. 1911. Bronze, 24 x 16 x 12,5 cm. Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barcelona.
Joan Matamala i Flotats. Màscara mortuòria d’Antoni Gaudí. 1926. Metall i pedra, 30 x 12 x 24 cm. Museu de Reus.
Mòmia Nesi, c. 656-567 aC. Momificació de cadàver embenat amb teixit decorat amb plafons de pasta de cartró policromats amb jeroglífics i escenes mitològiques, 83 x 19 x 15,5 cm. Biblioteca-Museu Víctor Balaguer, Vilanova i la Geltrú.
Alberto Portella. Braç reliquiari de sant Valeri. c. 1625. Braç de plata fosa i repussada, amb peanya de fusta, braç: 63 cm; mà: 19 cm; màniga: 41 cm; peanya: 20 cm. Museu de Lleida Diocesà i Comarcal. © Museu de Lleida.
Hortensi Güell i Güell. Cementiri al capvespre. 1892. Oli sobre tela, 40,5 x 65,5 cm. Museu de Reus.
Pintor paisatgista i escriptor, Hortensi Güell fou seguidor de l’estil tardo-romàntic de Modest Urgell, i dels seus melancòlics cementiris a l’hora del capvespre. A causa d’un desengany amorós, Güell decidí acabar amb la seva vida llençant-se al mar.
Santiago Rusiñol i Prats. Sense títol. 1915. Pisa esmaltada en blau, verd i groc, 3 x 27,7 cm Museu del Cau Ferrat, El Consorci del Patrimoni de Sitges.
Christian Boltanski. Réserve de Suisses morts, (Reserva dels suïssos morts), 1991. Caixes de llauna, fotografia a les sals de plata, cartó i làmpades elèctriques, dimensions totals: 288 x 46 x 238 cm; 2380 caixes: 12,1 x 21,8 x 23,3 cm c/u. Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. © Christian Boltanski, VEGAP, Barcelona. MACBA, Barcelona. Foto: FotoGasull.
José María Cao Luaces. Levántate y fuma (lema). Cigarrillos París,1900. Tempera, aquarel·la sobre paper, 122,5 x 88 cm. Museu de la Garrotxa d’Olot.
Antoni Solà. Enees i la Sibil·la de Cumes visiten l’Estix. 1801. Guix pintat, 49 x 80 x 15 cm. Museu Frederic Marès, Barcelona.
Decoració mural. segona meitat del s. XIII. Pintura al fresc, 400 x 432,5 x 126 cm. Església de Sant Pau, Casserres (el Berguedà). Museu Diocesà i Comarcal de Solsona.