III Jornades Smith: Miratges contemporanis, de l’1 al 5 de novembre

Es compleixen 50 anys de la mort de l’artista Ismael Smith al sanatori psiquiàtric de White Plains i el Museu d’Art de Cerdanyola, el Museu Nacional d’Art de Catalunya, amb la col·laboració de la Xarxa de Museus d’Art i la Universitat Autònoma de Barcelona organitzen les III Jornades Smith, que tindran lloc de l’1 al 5 de novembre.

Aquestes jornades es centraran en la vigència de l’obra de l’artista des d’una perspectiva contemporània i actual i  posaran en valor aquells aspectes que el converteixen en un outsider de la seva generació però que actualment esdevenen mirall i referent de la mirada social de l’art: el gènere i la identitat, la il·lustració narrativa precursora del còmic, la salut i el trastorn, o la visió més literària vinculada a les arts escèniques.

Per aproximar-nos a aquestes temàtiques es proposa tot un seguit d’esdeveniments:

• Una mostra dispersa en el territori per visibilitzar les obres d’Smith que custodien 7 museus de la XMAC.
  • L’exposició “Smith i els monuments fantasma” que permetrà reviure les obres públiques que l’artista mai va poder realitzar.
  • Una jornada al Museu d’Art de Cerdanyola amb converses i taules rodones sobre els temes més actuals.
  • I la cloenda al MNAC amb visites d’autor a els sales i la reserva i una actuació de balroom a la sala de la cúpula.

Descarrega’t el PROGRAMA D’ACTIVITATS aquí o fent clic a la imatge!

Organitzen: Museu d’Art de Cerdanyola (Ajuntament de Cerdanyola) i Museu Nacional d’Art de Catalunya

Amb la col·laboració de: Generalitat de Calalunya, Xarxa de Museus d’Art de Catalunya, Universitat Autònoma de Barcelona i Amargura Cultura.