JOAN ABELLÓ, LA COL·LECCIÓ CONVIDADA, commemora l’Any Abelló

‘Joan Abelló, la col·lecció convidada’, commemora l’Any Abelló

11 museus de la XMAC, entre d’altres, col·laboren amb el Museu Abelló per crear un diàleg entre la col·lecció del pintor molletà i l’obra d’altres artistes de renom.

Coincidint amb la commemoració de l’Any Abelló, el Museu Municipal Joan Abelló de Mollet del Vallès ha fet un pas més per donar a conèixer l’obra del pintor i la col·lecció arreu del país. Si el recorregut vital pels llocs, les persones i els objectes que el van construir com a artista i com a col·leccionista va articular l’exposició La col·lecció viscuda, la vida pintada, el Museu Abelló convida ara els diferents museus de Catalunya a sumar-se a la celebració de l’Any Abelló desplegant la seva col·lecció i la seva pintura en diferents punts de la geografia catalana per tal que la col·lecció del pintor dialogui amb els fons artístics d’altres museus.

Així, en aquest darrer trimestre del 2023, un total de 18 museus del territori català s’han sumat a celebrar el centenari de l’artista en el marc de l’activitat Joan Abelló, la col·lecció convidada.

Els museus de la Xarxa que s’han sumat a l’homenatge al pintor molletà són el Museu Frederic Marès, amb qui Abelló compartia la passió pel col·leccionisme; els Museus de Sitges, el Museu d’Art Modern de Tarragona, el Museu d’Art de Sabadell, el Museu d’Art de Cerdanyola, el Museu de Reus, el Museu de Valls, amb un Abelló posant davant el fotògraf Francesc Català Roca, el Museu d’Art de Girona, amb la pintura de Joan Abelló de La Devesa, la Fundació Palau de Caldes d’Estrac, el Museu de Lleida, on una obra de l’escultor Ismael Smith entrarà en diàleg a les sales permanents, així com el Museu de Granollers, que ha volgut sumar-se a l’homenatge des del seu espai expositiu de l’Aparador.

JOAN ABELLÓ, LA COL·LECCIÓ CONVIDADA, commemora l’Any Abelló

Per altra banda, aquest darrer trimestre del 2023 el Museu Abelló ha organitzat dues exposicions en el marc de les activitats de commemoració de l’Any Abelló.

La primera, Records de l’Àfrica. Abelló a Costa d’Ivori,  presenta el resultat del viatge que l’artista va fer el 1987 a Costa d’Ivori acompanyat de l’antropòleg i fotògraf Albert Costa, un viatge estètic per “mirar, pintar i fotografiar”.

La segona exposició, titulada Abelló. Un paisatge imaginari,  commemora el centenari de Joan Abelló a través de la mirada contemporània del duet d’artistes digitals Varvara & Mar, els quals han fet possible l’exposició utilitzant intel·ligència artificial (IA).

Ambdues exposicions es podran veure al Museu Abelló de Mollet del Vallès fins al 7 de gener.

Descarrega’t el dossier de premsa