Obre el nou MORERA i estrena seu definitiva després de 110 anys

El MORERA. Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida inicia una nova etapa en la seva història. Després de més de cent anys, s’instal·la a una seu definitiva, l’edifici de l’antiga Audiència Provincial, i desenvolupa un marc d’actuació que el configura com el referent de l’art modern i contemporani al territori lleidatà.

Després de més de cent anys de nomadisme per diverses seus de la ciutat de Lleida, el MORERA obrirà les portes de la nova seu el dissabte 13 d’abril. El nou emplaçament és l’antic Palau de Justícia on s’ubicava l’Audiència Provincial de Lleida, a la rambla de Ferran, número 13, un espai de 3.500 m2 reconfigurat a partir de la interacció entre els valors fonamentals de l’arquitectura historicista i la nova concepció contemporània del nou MORERA.

Més espais per l’art

Amb el projecte de l’arquitecte municipal Jaume Terés, la remodelació dona pas a un espai dedicat completament a les funcions del museu: un edifici de cinc plantes, la darrera de les quals s’ha erigit novament afegint una coberta de caràcter contemporani. Hi trobem tres de les plantes destinades a les exposicions temporals i permanents; una sala de reserva, per als equips de conservació i restauració; i una sala polivalent, amb una terrassa-mirador amb vistes a la Seu Vella, per acollir tota mena d’esdeveniments: conferències, jornades, visionats d’audiovisuals, etc. La planta baixa disposa d’un espai immersiu amb tres pantalles i una botiga pròpia amb samarretes, bosses, publicacions del Museu i altres elements.

Un MORERA més contemporani

Fins ara, la narrativa del Museu s’ha situat entre finals del segle XIX i la dècada dels setanta del segle XX. Enguany, però, fa un pas endavant i aposta per eixamplar la seva narrativa a tot el segle XX i acostar-se a les primeres dècades del XXI. Aquesta nova mirada reforça el posicionament de l’equipament com a museu d’art modern i contemporani de les terres de Ponent i com a únic museu a Catalunya en aquest àmbit cronològic.

Així, la nova seu s’estrenarà amb l’exposició ‘Arrels i horitzons. Més d’un segle d’art’, que es podrà veure del 13 d’abril de 2024 al 2 de febrer de 2025, amb visites guiades els diumenges a les 11.30 h. Es tracta d’una selecció de les més de 5.000 peces que integren el fons artístic de l’equipament. També es duran a terme tallers familiars per aproximar els més petits a les exposicions, els artistes i les seves obres, i l’activitat ‘Cuidem les obres d’art’, per visitar la Sala de Reserva del museu i conèixer els processos de conservació i restauració de les obres d’art.

Per celebrar la nova seu, el MORERA. Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida es podrà visitar gratis fins al 12 de maig.

Exposició ‘Arrels i horitzons. Més d’un segle d’art’. ©Jordi V. Pou

Descarrega’t el dossier de premsa

Post A Comment